PwC

LinkedIn Tips 1. Zacznij od podstaw! Na swoim profilu zadbaj o dodanie aktualnego i profesjonalnego zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle. Koniecznie dodaj też nagłówek mówiący o tym, co aktualnie studiujesz, gdzie pracujesz lub jakie sąTwoje zainteresowania. 2. Daj się poznać innym użytkownikom LinkedIn. W sekcji „Informacje” opisz, kim jesteś, jakie masz doświadczenie oraz czym się interesujesz. Pamiętaj także o dodaniu swoich umiejętności oraz o ich potwierdzeniu przezTwoich znajomych z uczelni czy organizacji studenckiej, w której działasz. Możesz również dołączyć do interesujących Cię grup dyskusyjnych i zaobserwować minimum trzy profile firm, z którymi wiążesz swoją zawodową przyszłość lub których działalność Cię interesuje. 3. LinkedIn to miejsce, w którym budujesz swoją sieć kontaktów. Wyszukaj swoich znajomych i wyślij im zaproszenie z krótką, spersonalizowaną wiadomością, aby pokazać, że utrzymanie z nimi kontaktu na tej platformie jest dla Ciebie ważne. Miej odwagę zapraszać do swojej sieci kontaktów osoby, które prowadzą warsztaty lub występują na konferencjach, w których bierzesz udział.Takie kontakty mogą zaprocentować w przyszłości i już teraz być dla Ciebie kolejną inspiracją do rozwoju. Minimalna liczba kontaktów na LinkedIn, do której warto dążyć, to 500 osób. 4. Pochwal się swoimi osiągnięciami! Jeśli chcesz zbudować wyróżniający się profil na LinkedIn, nie możesz zapomnieć o informowaniu innych o tym, co robisz i w jakim kierunku się rozwijasz. Właśnie dlatego ważne jest, aby dokładnie opisać swoje doświadczenie zawodowe, a w sekcji „Osiągnięcia” wypisać minimum trzy projekty, które powiedzą więcej oTwoich kompetencjach. Zwróć także uwagę na sekcję „Umiejętności i Potwierdzenia”, która jest idealnym miejscem na prezentację kluczowych umiejętności. Pamiętaj, aby używać w niej słów-kluczy i patrzeć na „wskazówki” LinkedIn przy wyborze opisu danej kompetencji. Jeśli realizowałeś/ realizujesz jakiś projekt na uczelni lub w organizacji studenckiej, pamiętaj o uzyskaniu rekomendacji na LinkedIn – dzięki temuTwój profil nabierze jeszcze więcej merytorycznej wartości. 5. Bądź aktywnym użytkownikiem LinkedIn! Twórz własne treści oraz komentuj i udostępniaj materiały tworzone przez innych, aby zwiększyć swoją widoczność na tej platformie. Korzystaj z zasady 90%–10%, która mówi o tym, aby na 10 aktywności na LinkedIn aż 9 akcji było podjętych pod postami innych osób zTwojej sieci kontaktów. Gdy brakuje Ci pomysłu na swój autorski wpis, pomyśl, jaką książkę możesz polecić innym, jakie wydarzenie podsumować lub jak zaprezentować swoją działalność studencką. Tips czyli jak w 5 krokach stworzyć wyróżniający się profil na LinkedIn? Katarzyna Kiryczuk Senior Employer Branding Specialist www.linkedin.com /in/katarzynakiryczuk/ Phillip Poynton Senior IT Recruiter www.linkedin.com /in/phillippoynton 34

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=