PwC
efektywnie, wypróbowując nowe opcje „obok” dotychczasowego modelu. Elastyczność modeli biznesowych i szybkie wdrażanie nowych pomysłów stają się ogromnym plusem. Ważne są także: aktywizacja klientów w nowej rzeczywistości, wzmocnienie kanałów cyfrowych oraz efektywność operacyjna i skuteczne komunikowanie celów strategicznych. W każdym z tych obszarów ogromną rolę odgrywają dane i nowe technologie. Z punktu widzenia całej gospodarki niezwykle istotna jest też ochrona miejsc pracy. Przedsiębiorcy i managerowie powinni zrobić wszystko, by ograniczyć skalę zwolnień i utrzymać – jeśli to możliwe – jak najwięcej miejsc pracy.Tylko w ten sposób nasza gospodarka będzie mogła szybko wyjść z kryzysu. Automatyzacja i cyfryzacja nie oznaczają utraty miejsc pracy. Wręcz przeciwnie – mogą zwiększyć liczbę stanowisk z wyższą wartością dodaną. Jak PwC podchodzi do kwestii podnoszenia kwalifikacji pracowników? Temat digital upskillingu, czyli zdobywania umiejętności związanych to być trzy dni w biurze i dwa w domu, przy czym pracę w biurze trzeba będzie zaplanować inaczej niż do tej pory. Podejście do przestrzeni biurowej ulegnie modyfikacji, by jeszcze bardziej ułatwiać spotkania i współpracę w zespołach.To zaś będzie wymagało od liderów jeszcze większej inteligencji emocjonalnej i empatii. Na pewno technologia w biurze będzie jeszcze bardziej zaawansowana i umożliwiająca pracę w modelu hybrydowym. Jaką rolę w tych zmianach odegrają nowoczesne technologie i kompetencje cyfrowe? Kluczem do efektywnej adaptacji pracowników będą ich umiejętności cyfrowe, a przede wszystkim warunki, jakie im stworzymy, by przygoda z transformacją cyfrową była dla nich naturalnym etapem osobistego rozwoju. W „nowej normalności” bardzo ważne jest także, by liderzy biznesowi oceniali perspektywy swojej organizacji również „tu i teraz” i kompleksowo podchodzili do przekształcenia całego biznesu. Uważam, że nie da się tego zrobić Adam Krasoń Prezes PwC Polska Adam od 2014 roku jest Prezesem PwC w Polsce. Wcześniej był liderem działu assurance (audyt oraz doradztwo finansowo-księgowe), a przez 3 lata odpowiadał za usługi nieaudytowe w ramach assurance dla całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Przedtem kierował też zespołem ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki w PwC Polska. Z PwC związany jest od początku swojej drogi zawodowej – w firmie przeszedł pełną ścieżkę kariery, dwa lata pracując w jej amerykańskim oddziale. Adam ma córkę. W wolnym czasie podróżuje, biega i jeździ na nartach. z nowymi technologiami, będzie jednym z kluczowych obszarów naszych działań w najbliższych latach. Podchodzimy do niego bardzo szeroko. W ciągu najbliższych czterech lat PwC na świecie w ramach projektu „The New Equation” przeznaczy 12 mld dolarów na inwestycje związane m.in. z podnoszeniem kompetencji cyfrowych. W ramach nowej polityki firmy, która jest odpowiedzią na sytuację związaną z pandemią i światowym kryzysem, zamierzamy stworzyć ponad 100 tysięcy nowych miejsc pracy. Z jednej strony to zapewnienie pracownikom odpowiednich szkoleń, z drugiej – kontynuacja wspierania naszych klientów w procesach transformacji cyfrowej, w tym automatyzacji i robotyzacji, oraz planowania kapitału ludzkiego i budowania odpowiednich programów rozwojowych. Realizacja tak postawionego celu wymaga szerokiej współpracy z administracją publiczną, organizacjami pozarządowymi oraz ośrodkami naukowymi. 7
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=